AutomatizareOptimizare timpSimplificare
Sistemul RO e-Factura
B2B & B2C
Selectsoft este integrat cu e-Factura, sistemul național de facturare electronică, care devine obligatoriu pentru tranzacțiile B2B începând cu 01.01.2024 și pentru tranzacțiile B2C începând cu 01.01.2025.
Ce este e-Factura?
RO e-Factura este sistemul național de facturare, implementat de ANAF în România pentru emiterea și trimiterea facturilor electronice. În momentul întocmirii unei facturi, aceasta trebuie transmisă în format electronic standardizat .xml pe portalul SPV de la ANAF.
Modulul e-Factura
Cum funcționează în Selectsoft?
Pentru toate nevoile afacerii tale
1
Primul pas
Din lista de documente se selectează factura dorită și se transmite folosind butonul ”Trimitere e-Factura”.
2
Pasul doi
Sistemul Selectsoft te va atenționa în cazul anumitor date incorecte sau insuficiente necesare validării e-Facturii (ex. adresă client necompletată).
3
Pasul trei
În urma validărilor, factura s-a transmis în serverele ANAF pentru procesare.
4
Pasul patru
La un click distanță poți verifica din sistemul Selectsoft starea validării facturilor în cadrul serverelor ANAF, utilizând butonul ”Verificare e-Factura”, iar dacă au fost respinse, afli cauzele pentru a putea fi corectate.
Modulul e-Factura
Simplifică-ți e-facturarea
în 2024 cu Selectsoft.
Modulul e-Factura
Beneficiile tale!
Automatizare
Poți transmite automat factura în sistemul e-Factura
Siguranță completă
Elimini riscul de a avea erori, dacă se verifică înainte de trimiterea în SPV
Rapiditate și eficiență
În mai puțin de 10 secunde transmiți factura spre platforma ANAF
Facturezi în legalitate
Ai certitudinea că facturile transmise prin sistemul e-Factura corespund normelor legislative
Câștigi timp
Diminuarea timpului cu peste 90% de întocmire a recepției facturilor primite de la furnizor
Actualizări și suport
Ești întotdeauna în legalitate având sistemul actualizat conform legislației în vigoare.
Servicii
Ce trebuie să știi despre
e-Factura B2C?
Aspecte esențiale despre e-Factura pentru persoanele fizice!
CNP-ul nu este obligatoriu pentru transmiterea facturilor prin e-Factura
Reglementările aplicate facturilor între firme vor fi valabile și pentru facturile către persoane fizice
Modulul e-Factura
Procese disponibile prin e-Factura
Facturi de vânzare
Posibilitatea de a transmite către ANAF facturile de vânzare emise, cât și verificarea statusului.
Facturi de achiziție
Posibilitatea de a prelua prin intermediul sistemului ANAF facturile de achiziție de la furnizori pentru a realiza recepțiile de marfă (NIR).
Servicii
Ce funcționalități
oferă modulul e-Factura?
Optimizează timpul și costurile de transmitere a facturilor!
Integrare automată cu serverele ANAF
Conversia în format XML și validarea datelor
Transmiterea facturilor în format electronic la ANAF
Monitorizarea stării facturilor trimise în sistemul e-Factura
Stocarea facturilor validate și semnate electronic de către ANAF
Realizarea recepției prin preluarea automată din SPV a unei e-Facturi de la furnizor
E-factura: cine are această obligație?
Au această obligație operatorii economici, indiferent dacă sunt sau nu înregistrați în scopuri de TVA, pentru toate operațiunile care au locul livrării sau prestării pe teritoriul național.
Termenul limită pentru transmiterea facturilor în RO e-Factura
Termenul de transmitere a facturilor în sistemul național RO e-Factura este de 5 zile calendaristice de la data emiterii, aplicându-se uniform pentru toate tipurile de tranzacții, indiferent dacă acestea sunt B2B sau B2C.
Contravenții pentru nerespectarea termenului de raportare
Nerespectarea prevederilor alin. (6) constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei pentru persoanele juridice încadrate în categoria contribuabililor mari, definiți potrivit legii, cu amendă de la 2.500 lei la 5.000 lei pentru persoanele juridice încadrate în categoria contribuabililor mijlocii, definiți potrivit legii, și cu amendă de la 1.000 lei la 2.500 lei, pentru celelalte persoane juridice, precum și pentru persoanele fizice. Aceste sancțiuni se aplică atât pentru tranzacțiile B2B, cât și pentru cele B2C.
Perioada de grație
Prin excepție de la prevederile alin. (7), nerespectarea prevederilor alin. (6) în perioada 1 ianuarie – 1 iulie 2024, nu se sancționează în cazul aplicării sistemului e-Factura pentru tranzacții B2B.
De asemenea, pentru tranzacțiile B2C, perioada de grație în care nerespectarea prevederilor legislative nu se sancționează este stabilită între 1 ianuarie 2025 și 1 iulie 2025.
modulul e-Factura
Ce este important de știut
despre e-factura B2B & B2C?
Emite, trimite și primește e-Facturi!
Despre funcționalitățiimplementăridomenii activitate
Fii la curent cu noutățile noastre actualizate săptămânal
Scriem deseori despre noutățile din domeniu, despre soluțiile software pe care le oferim și împărtășim tips&tricks care cresc performanțele afacerii tale.