Selectsoft este pregătit de integrare cu Sistemul Ro e-Transport

Selectsoft este pregătit de integrare cu Sistemul Ro e-Transport

Sistemul RO e-Transport, destinat monitorizării transporturilor rutiere de marfă, devine obligatoriu de la 1 iulie 2022. Importatorii și exportatorii sunt vizați direct de noul sistem național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat.
Categoriile de produse riscante ce vor fi declarate:

  • legume, plante, rădăcini și tuberculi, alimentare;
  • fructe comestibile, coji de citrice sau de pepeni;
  • băuturi, lichide alcoolice și oțet (sunt exceptate produsele accizabile care circulă în regim suspensiv de accize);
  • sare, sulf, pământuri și pietre, ipsos, var și ciment;
  • îmbrăcăminte și accesorii de îmbrăcăminte, tricotate sau croșetate;
  • îmbrăcăminte și accesorii de îmbrăcăminte, altele decât cele tricotate sau croșetate;
  • încălțăminte și articole similare; părți ale acestor articole;
  • fontă, fier și oțel.

Selectsoft este actualizat și pregătit pentru sistemul software al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală ANAF pentru monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat.

Timpul de întocmire a unui document e-Transport este diminuat cu 90%! Pentru un proces care ar putea dura cel puțin 30 de minute, cu ajutorul Selectsoft reușești să realizezi documentul în 2 minute.

Scopul implementării sistemului RO e-Transport este de a creşte gradul de colectare a impozitelor şi a taxelor datorate bugetului de stat, precum şi de prevenire şi combatere a comerţului ilicit de bunuri. 

Sistemul vizează următoarele tipuri de transporturi:

  • transporturile care încep şi se finalizează pe teritoriul țării;
  • orice tranzacţie transfrontalieră care începe în România (de exemplu: export, livrare intracomunitară);
  • orice tranzacție transfrontalieră care se finalizează în România (de exemplu: import, achiziţie intracomunitară);
  • orice tranzacție transfrontalieră care este în tranzit pe teritoriul României, deoarece şi în acest caz, o parte din transport are loc pe teritoriul României.

Cum funcționează?

Datele bunurilor riscante sunt declarate în e-Transport prin SPV cu maximum 3 zile calendaristice înainte de data la care începe transportul, însă până la prezentarea în punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea în România sau la locul de import, respectiv până la punerea efectivă în mișcare a vehiculului.

Odată ce un transport de bunuri riscante este început adică vehiculul de transport se pune efectiv în mișcare în România sau acesta ajunge în vamă pentru a intra în țară, este interzisă modificarea datelor înregistrate în sistemul e-Transport.

Cine are obligația să își activeze noua funcționalitate?

Vor avea obligația să declarare în Sistemul RO e-Transport a bunurilor cu risc fiscal următoarele categorii de persoane:

  • destinatarul și expeditorul menționat în declarația vamală de import;
  • beneficiarul achizițiilor intracomunitare de bunuri și furnizorul în cazul livrărilor locale și intracomunitare de bunuri;
  • depozitarul, în cazul bunurilor care fac obiectul tranzacțiilor intracomunitare aflate în tranzit, atât pentru bunurile descărcate pe teritoriul României spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport, cât și pentru bunurile încărcate după depozitare sau după formarea unui nou transport pe teritoriul național.

Cine este exceptat:

  • firmele de curierat sunt exceptate de la aceasta regulă fiind acoperite de o altă legislație.

Orice transport înscris în RO e-Transport va fi identificat printr-un cod unic UIT, generat de sistem.

Ce este UIT și ce reprezintă el?

Codul UIT — este codul unic generat de Sistemul RO e-Transport prin intermediul căruia se identifică bunurile care fac obiectul transportului de bunuri cu risc fiscal ridicat. În sistem vor fi înregistrate datele referitoare la expeditor și beneficiar, denumirea, caracteristicile, cantitățile și contravaloarea bunurilor transportate, locurile de încărcare și descărcare, detalii cu privire la mijlocul de transport utilizat.

Codul UIT are o valabilitate de cinci zile calendaristice, derularea transportului în afara perioadei de valabilitate poate fi amendată, începând din iulie 2022, cu sume între 10.000 și 100.000 de lei.

Deţinerea codului UIT este obligatorie pe tot timpul transportului de către operatorul de transport rutier, în format fizic sau electronic, împreună cu documentul care însoţeşte transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat. Acest cod se va obține foarte ușor utilizând Sistemul Selectsoft, care va genera un fișier XML, iar mai apoi va fi încărcat automat în Spațiul virtual – SPV.

Este de menţionat că Agenţia Naţională de Administrare Fiscală – ANAF își propune în viitor ca sistemul RO e-transport să fie interconectat cu alte sisteme de monitorizare: camere de luat vederi, instrumente sau dispozitive pentru determinarea cantităţilor de produse transportate, precum şi orice alte dispozitive specifice de monitorizare a traficului rutier.

Pentru a te alinia la noile prevederi legislative ale OUG nr.41/2022 pentru instituirea Sistemului național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport, ia legătura cu specialiști noștri ca să te ajute cu implementarea noii funcționalități software.

Related Posts
1 Comment
OLARU EMILIA ELENA

Buna ziua!

As dori si eu o informatie referitare la RO e-transport.

Se poate face integrare prin dumneavoastra la o companie de retail?

Daca da, as dori sa va prezint specificul companie noastre pentru a ne face o oferta.

Regasiti numarul meu de contact 0730.177.295, deoarece pe numarul de telefon afisat nu pot lua legatura cu dumneavoastra.
Cu stima,
Emilia Olaru

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *