Skip to main content

Ești antreprenor și asta te face să îți dorești constant să găsești soluții eficiente care să contribuie la creșterea afacerii tale.

Atunci când auzi de anumite softuri care simplifică procedurile, planificarea și gestionarea serviciilor oferite de business-ul tău, ești tentat să le achiziționezi.

De ce? Pentru că, de obicei, aceste softuri sunt create astfel încât să îți faciliteze, ție, ca antreprenor, munca și să automatizeze proceduri care îți fură extrem de mult din timpul de lucru și nu numai.

Întrebarea esențială

Ești conștient de cât de important este să te interesezi de proveniența acestor sisteme software și de cât de mult contează ea pentru siguranța afacerii tale?

Răspunsul nostru este:

DA, este extrem de important să te asiguri că aceste softuri provin din surse acreditate și certificate;

și

NU, mulți antreprenori nu verifică aceste date importante atunci când le achiziționează. Probabil pentru că au costuri mai reduse și oferă, în aparență, aceleași beneficii cu sistemele create de dezvoltator.

Dacă ești tentat să achiziționezi un sistem software care promite multe, dar vine dintr-o sursă nesigură, îți recomandăm să te gândești de două ori înainte să-l alegi. E foarte posibil ca, la un moment dat, să nu mai ai control total asupra sistemului și nici nu vei putea fi sigur că problemele apărute se vor putea rezolva.

Vrei să știi la ce riscuri te supui atunci când achiziționezi sisteme software din surse riscante?

Riscurile oferite de aplicații software nesigure

1. Performanță scăzută

Deoarece dezvoltatorii sistemului software își doresc permanent să îmbunătățească soluțiile realizate, vor concepe în permanență update-uri care vor îmbunătăți constant funcționarea aplicațiilor pe care le achiziționezi. Din păcate, nu vei beneficia de astfel de update-uri periodice dacă achiziționezi aplicațiile software de la un reseller neautorizat.

Asta deoarece un reseller nu are cunoștințele sau experiența unui dezvoltator. Resellerul doar vinde aplicațiile și atât. Iar dacă ai noroc și încă mai poți contacta resellerul în cazul performanței scăzute a aplicației tale, problemele tale cel mai probabil nu vor fi rezolvate în timp util. Se va crea un telefon fără fir între tine, reseller și dezvoltator care te va face să pierzi și, în mod evident, bani.

2. Pierderea, scurgerea și furtul de informații

Bazele de date sunt extrem de importante și trebuie protejate cu mare atenție. Pierderea, scurgerea sau furtul de informații va fi unul dintre riscurile cărora îți expui afacerea în cazul în care achiziționezi un sistem software de la un furnizor neautorizat.

În cazul unei breșe de informație, vei încălca legea de prelucrare a datelor personale și vei risca să primești sancțiuni mari. Pentru că va fi o achiziție dintr-o sursă nesigură, nu vei avea absolut niciun control asupra datelor deținute.

3. Probleme de funcționare oferite de aplicații software periculoase

Dacă întâmpini probleme de funcționare ale sistemului, un reseller nu te va putea ajuta în rezolvarea dificultăților pentru că nu are capacitatea necesară. În schimb, dezvoltatorul sistemului va ști exact ce trebuie făcut în orice situație apărută și o va rezolva în cel mai scurt timp posibil.

În cazul în care apar erori de raportare, dezvoltatorul este cel mai în măsură să remedieze problemele.

4. Lipsa garanției sistemului achiziționat

Dacă achiziționezi soluții software de la un dezvoltator autorizat, vei primi o licență care atestă certificarea sistemului software cumpărat. În cazul în care dorești să cumperi programul software de la un reseller neautorizat, nu vei avea niciun fel de garanție sau licență.

5. Lipsa serviciilor de mentenanță

După ce achiziționezi un sistem software este foarte important să ai asigurate servicii de mentenanță în vederea rezolvării rapide a problemelor apărute. În ce constă această mentenanță?

  • eliminarea rapidă a erorilor (bug-uri)
  • configurarea serverelor sau sistemelor pe care rulează aplicațiile
  • adaptarea aplicațiilor la noile modificări legislative
  • instalarea noilor funcționalități ale aplicațiilor (update)
  • existența procedurilor de back-up, monitorizare aplicații software, optimizare proceduri
  • consultanță și răspunsuri rapide atunci când ai nevoie.

În cazul unui sistem care nu este certificat, toate aceste servicii lipsesc.

6. Probleme de conexiune la noile case de marcat

Odată cu schimbarea caselor de marcat, toți dezvoltatorii trebuie să înregistreze software-ul în Biblioteca Națională de Programe a Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică-ICI București.

Un soft care nu poate fi conectat în ecosistemul afacerii tale este un soft inutil.

Informează-te și fă alegeri inteligente pentru afacerea ta!

Ai nevoie de mai multe informații? Scrie-ne la office@selectsoft.ro și noi îți oferim toate detaliile de care ai nevoie!

Leave a Reply