eCommerce în România 2020 – Challenges & Solutions

eCommerce în România 2020 –   Challenges & Solutions

În contextul crizei sanitare actuale, pe plan mondial schimbările sunt la ordinea zilei. În România, criza sanitară a atras multe restricții, mai ales în ceea ce privește libertatea magazinelor de a rămâne deschise. În acest caz, marii retaileri și-au mutat afacerile în online, dată fiind schimbarea comportamentului de consum în România.

Studiile recente din industrie arată că în 2020, piața de eCommerce din România a crescut cu 8% față de anul 2019. În ceea ce privește retailul, analiștii estimau o scădere de 1.3% în luna iunie. Companiile s-au adaptat rapid, iar actualmente, scăderea se păstrează la 0.4%.

Piața de eCommerce este în creștere

Conform unui studiu ARMO (Asociatia Romana a Magazinelor Online), sectorul de e-Commerce va atinge în România pragul de 5,5 miliarde de euro pana la final de 2020, creșterea fiind de 30% față de anul precedent. Sectorul de e-Commerce este vedeta anului 2020, nu numai în România, ci și la nivel global. Marile companii au exemplificat ce atribuții pot aduce succesul unui magazin online. Conveniența și siguranța sunt în topul acestora datorită reglementărilor și ordonanțelor militare impuse de autorități. Printre avantajele industriei, mai este important de menționat și faptul că oamenii vor să fie cât mai protejați, și, de aceea, firmele care fac livrări, fie de mâncare, fie de alte produse, sunt avantajate.

Deși site-urile de eCommerce sunt în plină ascensiune, oamenii iau în considerare și facilitarea accesului la coșul de cumpărături, precum și comunicarea constantă în cazul unei comenzi întârziate. Cu cât un consumator este mulțumit de interacțiune, chiar și online, el va fi mai deschis la ideea de a reveni în viitor.

Provocarile eCommerce datorită creșterii bruște

Creșterea bruscă în sectorul de eCommerce nu vine doar cu beneficii, ci și cu obstacole si provocări. În primul rând, gestionarea stocurilor. La fel ca magazinele fizice, și cele online au nevoie sa își gestioneze stocul pe baza unor date cum ar fi bugetul cumpărătorului, profilul lui și produsul în sine. În al doilea rând, livrarea produselor, fie la nivel local, național sau regional a avut de suferit. Costurile suplimentare, nemulțumirile clienților au fost și sunt la ordinea zilei. Un fenomen întâlnit recent este dropshippingul. Acesta presupune livrarea produsului de un intermediar, implicând astfel mai multe persoane în lanțul de aprovizionare. 

Nu numai ca este aproape imposibil de gestionat stocul, dar este și costisitor să se încheie contracte cu fiecare furnizor sau partener. Mai mult decât atât, este greu pentru firmele mici și mijlocii, să aibă un management corespunzător al tuturor comenzilor, facturilor si stocului fara o solutie software personalizata nevoilor lor, care să țina cont și de costurile ridicate.

O astfel de soluție care excelează în automatizarea fluxurilor de lucru și a proceselor interne de business, adaugând mai multe opțiuni de personalizare pentru fiecare industrie este Selectsoft.

Concluzie

Pentru un magazin ce pune la dispoziție comercializarea produselor online, sunt importante o multitudine de lucruri. Aici amintim de importanța urmăririi vânzărilor, emiterea documentelor aferente vânzării care respecta cadrul legislativ, optimizarea și gestionarea stocurilor de produse. 

SelectSoft dezvoltă si comercializează aplicații software de gestiune pentru societăți comerciale din diferite industrii. Mai mult decât atât, se bazează pe diverse automatizări de procese pentru Retail & eCommerce, HoReCa, Service și Producție, dar și alte industrii adiacente.

Controlul deplin, rapoartele detaliate, imaginea de ansamblu și produsele personalizate pe fiecare domeniu de activitate, oferă claritate în procesul de luare a deciziilor. Pentru mai multe informații, echipa Selectsoft iți stă la dispozitie.

Related Posts