Rapoartele destinate managerilor trebuie să ofere o imagine de ansamblu clară și detaliată. Acestea ar trebui să permită managerilor să ia decizii strategice informate cu privire la volumul de muncă, resursele necesare și prioritizarea proiectelor pentru lunile următoare.
Rapoartele ajută la conturarea modului în care va arăta volumul de muncă al firmei pe termen scurt. Managerii, având acces la aceste informații, pot lua decizii mai bune în privința situației curente și a direcției viitoare pentru a corecta cursul sau pentru a capitaliza pe succesul existent.
Importanța rapoartelor
Descoperi tendințele și poți lua cele mai bune decizii
Ori de câte ori efectuați un raport financiar, știți exact dacă compania câștigă sau pierde. Singurul dezavantaj este că nu știi exact cum și de ce se poate întâmpla acest lucru. Cu un raport financiar, poți pătrunde în interiorul funcționării companiei tale pentru a vedea ce anume determină de fapt ca firma ta să câștige sau să piardă.
Previi orice pierderi și cheltuieli inutile
Având în vedere că lumea afacerilor este în continuă schimbare, este esențial să știi când și unde ar putea fi nevoie să faci unele ajustări în cadrul companiei. Cu siguranță nu vrei să reacționezi, după ce este prea târziu.
Un instrument puternic care oferă informații actualizate despre compania ta
Cu un raport financiar, ai întotdeauna avantajul și te poți adapta cu ușurință la noile schimbări din afaceri. Este un instrument strategic care poate fi folosit pentru planuri de creștere și profit pe termen lung. Investiția într-un raport finaciar informativ este un lucru de la sine înțeles pentru orice organizație. Investește în viitorul tău astăzi și asigură-te că ai la îndemână cele mai bune informații pentru afacerea ta.
4 rapoarte esențiale pentru manageri
1. Raport de previziune financiară
Un raport de previziune financiară te poate ajuta să înțelegi mai bine situația financiară actuală a afacerii tale și să stabilești un buget realist pentru afacerea ta. Aloci resursele financiare în mod corespunzător și identifici oportunități de creștere a performanței bazate pe informații concrete. Posibilele probleme financiare pot fi descoperite înainte ca acestea să apară, dar și strategiile pentru a le aborda.
2. Raport de vânzări
Al doilea raport din cele 4 rapoarte esențiale pentru manageri este cel de vânzări, care oferă o privire de ansamblu asupra performanței de vânzări. Acesta permite identificarea tendințelor în ceea ce privește vânzările, inclusiv zonele cu creștere sau descreștere. Aceste aspecte pot fi analizate în funcție de diverse perioade, cum ar fi trimestre, luni sau ani.
3. Raport profitabilitate
Vânzările sunt doar unul dintre factorii care influențează profitabilitatea unei firme. Concentrarea exclusivă pe acest factor și lipsa unei analize adecvate a diferitelor scenarii planificate pentru a alege cel mai eficient mod pot duce la situații în care profiturile sunt sub așteptări. De asemenea, monitorizarea insuficientă a profitabilității realizate poate contribui la această problemă. În plus nu se vor cunoaște cauzele acestor rezultate sub așteptări.
4. Raport cheltuieli
Acest raport poate fi utilizat pentru a urmări și analiza cheltuielile în diverse categorii, cum ar fi salarii, taxe și impozite, TVA, cheltuieli operaționale, cheltuieli de producție și cheltuieli generale.
Prin analizarea raportului de cheltuieli, managerii pot identifica tendințele de cheltuieli și le pot monitoriza. În cazul în care cheltuielile sunt prea mari sau nejustificate, pot lua măsuri pentru a reduce costurile. De asemenea, raportul poate fi folosit pentru a stabili bugete de cheltuieli pentru perioadele viitoare și pentru a monitoriza progresele în depășirea pragurilor stabilite.
Dacă crezi că firma ta are potențialul de a crește și de a genera mai mult succes, atunci acum este momentul să faci din acest lucru o realitate.