Cum să crești profitul unui magazin cu produse BIO

Cum să crești profitul unui magazin cu produse BIO

Implementarea unei soluții software complete la magazinul Trifolia care îmbunătățește radical procesul de servire și experiența de cumpărare a clienților.

DESPRE CLIENT 

Trifolia este o afacere de familie care comercializează produse naturiste și bio din 2011. Încă de atunci, unicitatea și pasiunea pentru tot ce ține de natură au rămas aceleași. Mai mult, gama de produse s-a diversificat, iar echipa s-a completat cu membri care împărtășesc aceeași pasiune și dedicare pentru afacere. Astfel, în momentul de față Trifolia este una dintre cele mai importante afaceri de acest tip din zona de Nord a țării

PROVOCAREA 

Prima provocare cu care Trifolia s-a confruntat a fost imposibilitatea de urmărire a vânzărilor. Asta se întâmpla deoarece vânzarea se făcea doar prin casa de marcat. La finalul lunii nu exista o evidență clară a cantității exacte de produse vândute, categoria acestora sau alte detalii relevante care ar fi putut ajuta la  îmbunătățirea afacerii. Gradul de profitabilitate în funcție de produs era dificil de estimat.

Fiind un magazin naturist, vânzarea este în mare parte consultativă. Clienții se bazează pe sfaturile echipei, iar echipa dedică fiecărui client timpul necesar pentru a-l ajuta să ia o decizie bună cu privire la produsele pe care dorește să le cumpere. Pentru afacere însă, acest lucru a dus la crearea de cozi și aglomerație în magazin. De aceea, Trifolia a avut nevoie de un mod prin care să fluidizeze traficul fără să compromită calitatea servirii și experiența de cumpărare a clienților. 

Deseori produsele naturiste au un termen de expirare redus. Fără o gestiune eficientă a unui asemenea stoc, Trifolia risca fără îndoială pierderi de natură financiară. Prin urmare, afacerea a avut nevoie de o soluție pentru gestionarea eficientă a produselor și urmărirea atentă a termenului de expirare a produselor într-un mod automat.  

SOLUȚIA 

Ca răspuns la provocările și nevoile cu care s-a confruntat clientul nostru am optat pentru implementarea soluției software complete formată din SelectSOFT POS Magazin, Gestiune Stocuri și Mobile Manager. 

Automatizarea proceselor din cadrul magazinului Trifolia începe chiar de la preluarea mărfii în gestiune. Aplicația software Select SOFT Gestiune Stocuri permite echipei să realizeze recepția mărfii cu ușurință, având o interfață intuitivă. În momentul în care un produs intră în gestiune, el este preluat cu denumirea corectă și completă, informații generale, data de expirare și orice alți parametri pe care Trifolia are nevoie să îi urmărească.

Inventarul se face prin scanarea produselor cu ajutorul terminalelor mobile, lucru care eficientizează activitatea echipei. 

Am dotat magazinul cu echipamentele necesare unei vânzări eficiente. Astfel, Trifolia, oferă acum experiența de cumpărare diferită de alte magazine de acest tip. După ce clientul își alege produsele dorite, operatorul de vânzări scanează, iar ele apar în mod automat cu denumirea, cantitatea și prețul corecte. După generarea bonului fiscal, procesul de vânzare se încheie într-un timp mult mai scurt decât înainte. Ce înseamnă asta? Calitatea servirii este considerabil îmbunătățită, clienții sunt mulțumiți, iar Trifolia își crește profitul ca o consecință directă a faptului că poate servi un număr mai mare de clienți pe zi. 


Mai mult, am îmbunătățit și sistemul de vânzare consultativ. Cum? Operatorii de vânzare pot însoți clienții printre rafturi, unde le prezintă produsele și beneficiile acestora. Dacă clientul se hotărăște să cumpere anumite produse, operatorul de vânzare le scanează cu ajutorul terminalului mobil și a aplicației mobile dedicate și continuă să asiste clientul. Produsele scanate sunt cuprinse automat într-un bon de comandă care e „în așteptare”. Când clientul este pregătit să achite, el se îndreaptă spre oricare dintre casele de marcat, unde bonul în așteptare este preluat pe oricare dintre punctele de vânzare. Tot ce mai rămâne de făcut este ca operatorul de vânzare să emită bonul fiscal. 

Am reușit să reducem considerabil pierderile cauzate de expirarea produselor. Cum? Managerii pot emite în orice moment un raport generat în funcție de termenul de valabilitate setat pentru fiecare produs în momentul recepției mărfii. Astfel, în doar câteva clickuri se poate consulta o evidență clară cu produsele pe care trebuie să se pună accent în vânzare. 

Alte rapoarte complexe pe care aplicația software le poate genera cu ușurință sunt legate de profitabilitatea fiecărui produs în parte. Managementul poate consulta oricând informații cu privire la vânzări, încasări, performanță pe zile sau tip de produs etc. Mai mult, managementul poate controla afacerea de la distanță prin intermediul Mobile Manager.

REZULTATUL

În urma implementării soluției software SelectSOFT, procesul de vânzare a devenit fluid iar timpul de așteptare a fost redus. Drept urmare, problema aglomerației a fost eliminată, satisfacția clienților a fost îmbunătățită, iar profitul a crescut. 

Angajații utilizează echipamentele oferite și aplicația fără probleme, iar magazinul funcționează la capacitate maximă. 

Related Posts